Monday, March 23, 2009

mereka seorang jepun

anak-anak muda yang masih tak tahu makan onigiri.

Kalau kamu lihat balik 2 tahun yang lepas , mesti kamu akan rase kenangan yang amat .Mase itu rambut kamu belum perang-perang lagi ,dompet duit kamu pon belum prada, kasut kamu bukan vans jepun.Baju sejuk tebal2? lu gila ka? Mase itu kalau nak makan pon kene bajet .Yela Pc fair dah nak dekat , nanti nak beli mp3 murah-murah tapi berjenama ade la duit. Mase tu kamu hanya tahu lagu mirae- kiroro dan besto fren- kiroro juge. Nak nampak hebat sikit kamu dengar yui -goodbye day dan soramo toberu hazu. Rasa hebat pulak bile boleh paham bahasa jepun masa tuh yelah kamu dah tahun dua Tulih kanji pon dah macam komputer .Tak payah nak kene berdikir barat smpai high kat dk1 dah.Oleh sebab kamu rasa hebat ,kamu baling mercun dekat budak fakulti UM. Abang Yan mase tuh mmg sayur aaa,apetah lagik Delakan, kamu pandang sebelah mata je . Masa tuh kamu cakap konnichika pon kamu dah rasa hebat dah ,walhal kamu nak cakap konnichiwa tapi tercakap konnichika.Alah pedulik apa pun , budak pasum bukan tahu.Idrus sensei pon tak marah

Adengan- adengan mengutuk super saiya pasum (perempuan yakin cun berambut perang pasum ) mmg menjadik rutin harian kamu .Kalau tak buat sehari rasa gatal-gatal badan, saraf pon boleh mati.Kalau tak buat tuh maknenye kamu tak datang la tuh , tahu sangat aku .Nak keterangan lanjut tanyelah en.matnap dan en.kucing .mereka antare dewa-dewa dalam rutin ponteng dan mengira peratsu kedatnagn sendiri. Nak tunjuk kamu hebat sangat bahasa jepun kamu teriak pade mereka "rambut nihonggo syiall ". Aku tahu kamu nak cakap rambut nihonjin .Aku maafkan.
Masa itu dah ada ex5 ke honda kepala bulat 60cc ke, dah anggun dah tuh.Boleh pusing satu Kl pegi kfc milleneum court dah .Ada duit lebih sikit kamu ke a&w waktu pukul 2 pagi ....kan? Tapi tak guna la kalau ada motor, kene pegi saishi setiap subjek. Same je hakikatnye. Nak nak lepas kene saishi kene ole pulak dengan kappa dan kompeni waktu maen futsal simen. GIlak syahdu.

Kalau waktu itu kamu dapat becakap dengan sensei Aso kamu, kamu rase "wah aku hebat jugak kan "dalam diri, ya aku tahu , aku penah berasa begitu walaupon aku hanya cakap "ima nanji deska "je pon .Apetah lagik si pera-pear seperti en.hatta(dei deskmate aku dowh) dan en.cikun.ape gaknye perasaan die agaknye.Masa itu kalau senpai dari jepun cakap " ala nanti sampai sane konbini ade" ..pon kamu mesti menganga kan? Kamu mana tau semua tu , kamu hanya tahu ke mid valley tengok wayang dan makan roti boy je . Baju raya pon kamu pon kamu beli kat uptown ,downtown ,sidetown suma kamu redah.chowkit tak payah cerita la , kamu jaga stended mane nak beli kat situ.tak apa kita hampir sama.
Kalau dulu kamera 5.1 megapixel tuh dah cukup jaguh dah.Kamu ada sony vaio? wahh bapak kamu kerje ADUN la neh kan?.Ada kancil sebijik? wow mesti ayah die pakai mercedes 3 series.
Itu dulu sekarang dah lain .Dah tahun ketiga pon kamu . Kamu yang bergaji RM4992.40 macam sekarang ni mampu pakai apa sahaja. Dompet lv? kasut prada? sneakers vans?gitar fender ? basikal chevrolet ? mampu sahaje. sedangkan sylvia14 ngan evo pon kamu mampu bayar cash.. ape sangtalah LV tuh . Aku tahu kamu semua mampu, pasal aku pon mampu.
Tengok sahajalah GEEforce fx5200 , screen 22 inchi kamu dan AMD sempron 3 kamu .....
sori takde ape nak komen . aku bute komputer .Mac OS? ape tuh?
TApi biar ape pon , walau bagaimanapon , bile-bile pon, dalam ape jue keadaan pon aku tetap sayang ngan korang sume. Sebab dulu aku penah same-same dengan kamu orang kecewa + menangis+ pasrah+ sengsara lara (yang yakin tuh , sori kite gile tak same ) bile keluar dari paper fizik/matematik/kimia (pilih satu, kalau nak pilih sume ponn boleh ).Jadi aku anggap kamu semua tetap rakan2 aku . Biarlah kamu tengah becinte macam cik puan athirah ke, 3 digit macam en.khairi ke ,memakai sylvia14 macam en.padori ke , pencinte kamera canon eos macam en.diloz ke,kekurangan berat badan macam cik mahfizah ke (die kate die dah kurang berat badan ) ,dah betunang macam en.hisyam akita ke , dah hensem macam en.apai ke , sedang melawat ke korea seperti puan zatil dan en.matnget k ke,nihonjin macam en.melvin ke, mengorat kohai macam en.mattop ke, pertambahan berat badan macam en.ajimbody ke.Yang nyatanya kamu dan aku pernah memasuki  スポーツ大会 yang sama satu ketika dulu .
Jadik selamat ulang tahun kedua kepada semua AAJ24 期性 yang berada di jepun.!

aku sebenarnye takde idea nak tulih ape pasal, cuti -cuti boleh menyebabkan otak kiri tidak berfungsi tahu. Mungkin juge aku banyak bercinte. siape tahu.






dah tahu makan onigiri nak makan kentaki malaysia pulak



"to love someone deeply give you strength
being loved by someone give you courage"
-lao tzu
philosopher

11 comments:

julu said...

ima nan ji deska??
aku taw mksud die neng..haha..
dulu aku nk gi jepun..tp nk wat cmne..xde rezki...

tictactoe said...

woi apesal ko wat pos cenggini..
penggunaan ayat2 agak natsukashi dan sadis jugak yer..tp btul laa tu pe ko ckp tuh..

dgn mejiknyer kite sudah 3rd year.
hayai naa..

apunpital said...

natsukashi lah bongoi. Ko kenapa? Sedih ke ali rustam xleh bertanding, sampai pos camni?

eliza said...

roti boy tu mcmana rupa dia aaa? x pnah try lg la...hehehe :D

incik neng said...

julu - mmg tera la kalau mu buleh kecek jepun mat julu oii..bahsa indonesia mu dah khatam ka?

paacantik- hakhak aku sudda tua..janggut sudda tumbuh panjang ..mau buat rebonding aa camneh

apun - aku rasa ali rustam kenal aku aa..die senyum kat aku arituh.. bapak aku pon name ali gak ikh..

eliza - roti boy tuh macam lebih kurang mat kool la ..nice ...

main-main sellau ..syoknya syoknya ada mat kool

hahaha

leenmafia said...

wah ader pic aku at last ha3..
nway trima ksih laa yer time tuh omiyage pon xbwk pg mazukatta naa.. dtg la miya bler2 free ha3..

Cikuniz said...

waaaaaa!!! natsukashi gle post ko nih!!!!

haha teringat lak aku kat delakan tu!!!camne ko ley ingat ehh name2 camtu..haha

harisu sama said...

mattop..pengorat kohai..hahahaha

Akmal でござる said...

hoihhhhhhhhh....apsal aku plak...mner ader ngorat2 nie...benkyou dai ichi!!!hahaha

eliza said...

oo mat kool ropanya hehehe

incik neng said...

aku menjawb secare keseluruhan


"no komen "

hauhau