Wednesday, April 22, 2009

mat seving 2.0

gambar hiasan :mereka tidaklah seving sehbat seperti yang disangka

Kamu makan sehari setengah pinggan sahaja ? Peti ais kamu hanye ade kaki ayam 4 ketul dan roti canai segera sahaja ?Kamu taburkan minuman milo dalam peket dalam almari kamu di asrama supaye kamu nampak macam banyak makanan? kamu ke kedai 100yen dan mengharap ade barangan berharga 80yen?Nasi yang kamu masak khamis lepas masih ade dalam periuk karan kamu pade petang ahad?Kamu bawak bekal pegi sekolah?Kamu janji dengan seior kamu yang kamu nak masak ketam tetapi bilik kamu hanye ade kuih siput dan minyak kamu goreng hotdog?Kamu sememangnya pandai menyimpan ya! Erti kata lain, dalam kata-kata makan dalamnya ,kamu memang seorang mat /minah seving .Memang tepat pilihan kerajaan memilih kamu sebagai duta kecil kerajaan.Tapi kamu masih lagik hanya si seving kelas bawahan.Tak ada apa yang boleh kamu banggakan tentang itu. Mungkin kamu boleh kawin awal daripada aku ,itu sahaja.

gemuk dalam gaya maskulin seving

Semenjak due menjak ni ramai yang pening kepale tentang masalah kewangan dan ekonomi diri.Ada yang batuk-batuk, sakit tekak muntah berdarah pon ada .Hinggakan berat badan meningkat pon boleh menjadik isu sensitip bagi sesetengah pihak berwajib. Lebih memilukan lagi ramai orang berwebcam dengan awek sampai 4-5 pagi (kes duit takde nak beli brastel, telefon mahal la pulak tetapi rindu nak buat macamane neh ).Tak apa kita sama.Memang itu lumrahnya kalau alien kad kamu hanya bertaraf visa pelajar sahaja .Memang kamu akan kesesakan lalulintas kewangan waktu2.Waktu2 macam ini mesti kamu boleh mengimiginasikan bagaimana uncle T.Funahashi menaip email berbentuk sopan dan dihantar kepade kamu memberitahu yang biasiswa kamu akan masuk pada satu tarikh yang telah ditetapkan.Walhal pada hari biasa T.funahasi punye name pon kamu tak pernah nak ingat. Cube kalau kad pengenalan kamu bertulis taukeh-pachinko-besar, mesti kamu tak teragak-agak dah untuk membeli teddy bear besar berbulu lembut untuk dihantar kepade orang orang tersayang jauh di sana .
Tapi itu untuk mat seving tahap pertengahan. Apa bezanya dengan mat seving 2.0? Tak apa kali ini tak perlukan uncle google, biar aku yang jelaskan definisi mat seving 2.0 kepada kamu . Kamu akan tahu kamu mat seving 2.0 bila ayat- ayat kamu lebih manis dan menawan hati orang sekeliling hingga mereka boleh belanja kamu tanpa rasa menyesal. Kamu pandai menepis tohmahan-tohmahan yang dilemparkan kepada kamu daripada rakan taulan dan senior-senior kerana kamu sangatlah kedekhut piang. Kamu juga dikira mat seving 2.0 jika punchline kegemaran kamu ialah
"duit aku sukati akulah , aku tak kacau duit kamu pon kan "

Cita-cita mat seving 2.0 mestilah membeli kepala keretapi nozomi (bullet train) untuk dibawa pulang ke tanah air .Kamu juga memakai telefon tangan picisan supaya kamu tak payah bayar mahal pada ketika hujung bulan .Semestinya kamu takkan membuka lampu pada waktu malam mengurnagkan jumlah penggunaan elektrik.kamu juga sudah boleh bertunang dengan hasil duit simpanan kamu .Jimat beb !Kamu juga minat dengan peserta Akademi Fantasia yang boleh shapel .Kamu masak kari ayam tetapi kamu gunakan ubi kentang untuk menggantikan ayam tersebut dan mendakwa itu adalah ayam. Kamu juga membanding bandingkan bil elektrk rumah kamu dengan bil elektrik rumah membe kamu supaya kamu boleh berbangga yang bil elektrik kamu lebih rendah.Malahan ayat-ayat picisan seperti " tak beli omiyage macam tak datang la sini " memang tak boleh digunapakai kepada kamu ,kamu tak amek port pon .Dalam erti kata lain kamu memegang motto lu-sebok-apehal dengan kemas tersemat di sanubari.Kamu juga tiada nawaitu nak belanja member2 kamu walau sekalipon.Kalau ade jamuan makan-makan percuma , kamu orang pertama yang akan datang.Malah pada waktu cuti kamu akan ke bandar2 bear mencari kerja sementara .Melwata kawan-kawan? "mimpilah baik aku simpan duit aku". Sekarang kamu dpat bezakan antara mat seving kelas bawahan dengan mat seving 2.0 ? (ade ke wujud sebenarnya mat seving 2.o neh ?)
seksi dalam gaya seving

sebenarnye aku takde topik pon nak cerita, saje je buat gempar. Sebenarnye seluar jin pelbagai guna aku tetibe je dah koyak di lutut takde angin takde ribut menandakan yang dah 2 tahun rupenye aku tak beli seluar dalam . Nak kate ekonomi negara menjadi teruk sejak ahmad nabil ahmad bercinta dengan irma hasmie sampai aku tak buleh beli seluar pon tak jugak .Aku seving ke?.Kalau sampai 2 tahun tak penah nak beli selua lain , dalam kategori seving apekah patut aku kalsifikasikan diri aku eh?Oleh sebab yang demikian kepada cik Nur , hajat aku untuk membelikan kamu baju sejuk berbulu kura-kura parsi terpaksalah ditunda ke satu tarikh yang selepas aku berjaya mendapatkan levi`s 501 yang baru. Eh ade kemungkinan ke berat 70kg boleh menyebabkan seluar jin koyak di lutut?

notakakibulutangkis: tahniah kepada pasangan emas kumamoto yang berjaya melangkah ke peringkat suku akhir pertandingan bulu tangkis Indonesia di kumamoto.


Ku cuba menutup mataku..
bila ku lelah untuk hidup..
namun semuanya berubah di saat engkau hadir


- anggun,BAU-



7 comments:

Kenangan Lalu said...

Alah, berat 70kg pon kecoh seluar koyak. Aku yang *5kg ni aman je memakai baju berjenama tanpa rasa ragu-ragu terkoyak di celah Bedah~

iLy@s isM@iL said...

haha da 70 ke neng...xpe2 rasa cara wat kari ayam ganti ayam dgn kentang boleh mngurangkan bukan 1kg malah berganda2..usaha neng...hahahaha

Unknown said...

hmm, bagus bagus.

nurul_a said...
This comment has been removed by the author.
cik N said...

will b coming to Japan !cant wait for d japan tour! woohooooo :D:D

julu said...

nak gi jepun gakkkkkkkk....
nak kaco korg..huahua...

p/s..neng..aku de spen*** lebih..nak??...hahaha

AyanaAsham said...

suke ayt tuh
duit aku lantak akula
aku x kacau duit ko pun kan
tapi lebih besh kalu macam ni
duit aku duit aku
duit ko duit aku.....huwahahahah
kui kui kui