Thursday, October 30, 2008

saye masih rase saye melayu

aksi lagak ngeri pelakon melayu zaman 200o

Sejak akhir akhir ini aku selalu disogok dengan filem-filem melayu yang dikatekan mampu menarik sebilangan besar penonton-penonton filem tanah air.Jalan ceritenye mestilah bertemakan cina cinta yang mane aku tak suka juge.Filem terakhir yang aku tengok bertajuk Aku tidak bujang . Ceritanya bergenrekan jiwang dan ianya tadek la mantap sangat seperti yang digembargemburkan media . Tapi apek pelat yang berspek tuh kate ia memang manlap mantap ,jadi sebagai remaja yang mudah terpengaruh aku berikan juga 87 minit masa aku untuknya (oh aku juge pergi ke tandas 3 kali dalam kadar 3minit setiap sesi). Stereotype seperti sinematografi filem pecah panggung genre jiwang yang lain dimana ending ceritera mestila pengakhiran yang menggembirekan supaya orang nak datang panggung untuk filem seterusnye (manusia suka pada kegembiraan tahu ,ini fatwa fakta ).Aku dah jangka dah tektik keji ini akan digunapakai sejak aku pandai makan nestum sendiri lagik dah, tapi aku tetap hairan bagaimana aku masih tetap termakan dengan kate-kate manis sutradara cerite-cerite sebegini supaya "teruskan tontonan anda",tak apalah aku beri mereka peluang .Mungkin juge aku suke dengan pelakon utama perempuan cerita ini atau mungkin mereka menggunakan ilmu hitam dan menyebarkannya melalui lensa kamera,mungkin? (aku agak-agak sahaja tak salah bukan )

Sebenarnye aku bukan nak bercerita tentang bagaimana farid kamil memenangi hati gadisnya dalam entry ini pon.Pernah tengok drama melayu awan dania? Aku rase cerite neh agak best (ia menarik perhatian aku ok, sekurang-kurangnya).Criter ini menengetengahkan pelakon-pelakon yang memang selambe ikan talapia air tawar (bukan berlakon macam talapia masak tige rase tuh ,itu lain,kaku dan romantis) .Watak utame perempuan yang ganas ala-ala ketua kumpulan gagak hitam menyebabkan aku merasakan yang wanita zaman sekarang bukan lagi kaum yang lembut dan ayu mutlak seperti zaman zaiton sameon selepas menonton cerita ini(mereka kejam makan darah ,ngeri ,bunuh) .Plot criter hampir sama dengan jeniffer aniston jalan creiter attention please cume para pelakonnya dilahirkan di bilik pembedahan dan bukan di 手術室(kesemuanya aku agak,maaf aku tidak punya info tentang bilik bersalin mereka).Oleh sebab aku lebih suke sesuatu yang berasaskan melayu ,jadi aku undi drama melayu lebih dari cerita jepun (agaknye inila sebabnya aku masih rase bahase melayu aku jauh lebih bagus dari bahase jepun aku ,ade kemungkinan bukan?kamu semua bagaimana pula).Agaknye bile la jurukamera-jurukamera melayu nak merakamkan aksi- aksi ganas berdarah seperti imej lensa di atas ya?Mungkin diloz dan mata ikannya ade jawapan?mungkin.

Aku juge menyukai lagu yang kamu sedang dengar skarang .Ternyata menulis entry tentang cinta boleh menyebabkan anda berhalunisasi yang anda seorang jiwang pokok kelapa walhal anda hanyalah seorang pemuda yang gemar makan makanan masakan sendiri sahaja semasa di rantau orang.(ini dinamakan traumatology dan memerlukan MRI SCAN mungkin juge PETSCAN-kredit kepada dr.atique)
Oh aku juge ingin berterima kasih kepada cik polipop jike die membaca entry ini untuk 5helai lolipop yang dikirimkan melalui makcik posto yang bermuke tegang itu .Aku akan cube sedaya upaya untuk menghabiskannya dalam masa yang ditetapkan .AKu tak janji.
-guten tag-

1 comment:

ezanykun said...

cam penah ngk jer gambo gei tuh.. :P