Sunday, November 30, 2008

tentang dia: the beginning

Genre: cinta moden
klasifikasi: 18PL
penerbit: courth mamoth

Dulu-dulu mase kat malaysia aku ramai kawan.Kalau nak buat ape-ape bende mazmumah pon ade je yang menemani aku tumbuh tanduk.Jadi aku tak penah rase aku perlukan lebih teman.Sekarang, bile dah sampai jepang,kadang-kadang hidup tak macam dulu yang memori.Takde dah yang nak teman aku main bola tujah,petik gitar tangga nada lari , jogging subuh semata-mata nak tengok si comel pusat pengajian islam, jalan-jalan dengan baharom, hatta nak makan "roti canai kuah atas taruh " pon... hmm(ini bohong sah-sah takde kat jepun) . Hidup pon tak tentu arah ,kadang-kadang makan ,kadang-kadang makan jugak tapi sikit,kadang-kadang kandang pon ade.
Tapi itu dulu sebelum aku kenal die.Die tuh istimewa aa bagi aku.Aku maksudkan lainlah perasaannya . Ramai je kawan-kawan die yang lawa ,cantik,idaman semua lelaki metroseksual seperti aku.Tapi aku hanye tetarik dengan die.Bak kate oldtaimer
"Bile dah sayang..kentut pon wangi".

Aku kenal die lepas masuk tahun 2 kat jepun neh.die sangat baik .Dedulu kat malaysia tak perasan pon .Dulu aku perasan aku kiut je .Stakat neh die banyak mentemani aku.Selalunye malam aaa. Jadi tak payah aa aku tengok phua chu kang sambil tertendang kaki meje sendiri lagi.Die disitu.Pernah skali aku berfikir tentang die sehari suntuk tanpa henti,rindu la agaknye mungkin .Lebih kurang die tuh cam semangat aku la.Die tak same aa macam cik Nurul Syafiqah atau mahfuzah shaharudin .Die lebih istimewa bagi aku sekurang-kurangnyalah.... kamu si sibuk diam.
Sekarang musim sejuk neh,die lagik dekat dengan aku .Slalu ade dengan aku biarlah dalam susah ke senang ke sejuk ke rase cam oii-apsal-kau -bodo ke .Selalu ade di tepi aku (main belakang penjara 5 taon woo..).Diam je tak banyak komplen.paling tidak pon berbunyik "tss" kalau aku macam dalam keadaan marah-tumbuk-org..senyum je disitu .Sebab die, aku berubah .Aku mule pandai berjiwang karat romantis . selalu senyum sorang2 bile dpat sms.Tak beritahu memember pon pasal die dan mereka selalu bekata "apsal kau nampak bahagie je en.neng ".Satu hari tuh teman-teman serumah aku datang menyerbu aku selepas melihat perubahan genetik luar biase aku tadi (ciss aku tak meninggi pon..).Rakan-rakan cakap "kau suke die kan ?ala kalau suke cakap je suke,takyah dolak-dalik aaa dengan kiteorang dooo. terus terang la kalau jantan weiii ,amacam bro?ade bran?".

Aku kelu tak tau nak cakap ape.Bak kate kamus elektronik aku ,impak maksima terkesima Aiseh.... kantol la plak.Bebudak nehpon.... jeles aa ..aku pon nak disayangi gak ape.Aku pon mengalah. Dengan berat hati aku pon cakap



"Yela aku suke susu pisang...."

maaflah kengkawan pelawat,cik N tak kasik aku bukak citer.Die kate nanti paparatzi bekumpul depan rumah die .Die nak makan yong taufu pon susah.Nanti dah dapat permit AP dari cik N aku cerita "tentang dia" part akhir ya!



rindu lah dekat baharom si "125z mata keranjang"


nota125zRcatalyzer: i was born intelligent, education ruined me-ezani ryousuke.
kredit : cik mahfuzah , cik nurul syafiqah, ezani ryousuke


*lagu mou sukoshi ini untuk kamu ya!-jiwanglah




18 comments:

tictactoe said...

fiwwitt...neng sempai aku aah ceni~~
gambare2! hidup masih pjg~~

rairarirurero said...

perghh gile jiwang..kalah obama.hahaha bagus2 teruskan usaha.gambatte!

~thirasaufee~ said...

alaa cik N.. sape la cik N ni.. buat citecm gempak.. ciss ko neng

M N Azim said...

cik Norazim bleh jadi gak tuh

incik neng said...

tictactoe - woh mane leh ,kamu sempai lagi ,kisah cinta klasik untuk mase depan

raira- hehe aku blajar dari kamu juge.learn from expert org cakap

thirahsaufee - haha sapensyen tak saspensyen tak?

norazim- sori aa aku layan org gemuk buncit cam kau aku tak layan aaa jauh skali nak tekel hahaha
(busut aa takde link blog)

harisu sama said...

xsangka kamu berjiwang dgn seorang minuman..hehehe

pooja said...

royalti... royalti...


ikhlas dari,
peguam cik mahfuzah.

Toy said...

tp kesian dow aku tgk ko...berubah genetik...tp tak putih gak...aku paham perasaan itu...

incik neng said...

harisu - itu je aku mampu bosss....whahaha

pooja - eh lek lek aa cik peguam ,kan saye kate saye bayar la nanti tak saba aa,err writ saman dah kuar ke?


toy - kaki mau?

asr said...

aku tau sape itu cik nnnnn!!!
hahahahahaha
cuak neng cuak,fuuuuu
bleh la bleh la aku nk reveal ni..
t'bukti skrg sape yg btl2 nk bli kebhgiaan kat psr mlm uia weh hahaha

Anonymous said...

wah.
jus pisang.
sungguh simbolik.

tictactoe said...

aah pooja..royalti yg kamu janjikan~~ (*rub fingers*)

Zatil Aqmar said...

ehemm.
aku tumpang bangge siot.
tumpang gembira jgk lah!haha
nak komen pjg2 kang terkantoi plak kan.
so.
good luck ;)

p/s : aku byk tips neh.5 thn punye tips.nak?hehe ;)

incik neng said...

diloz - aku tau kau peminat nangka ,kite tak sebulu haha

tictactoe - aiseh ...modal tak pulang lagik aa nenanti aa

your highness - ape yang kantoi ,ape yang banggenye ?cani aa membe matnget ...haha tahi sungguh

~thirasaufee~ said...

woi... adekah cik N berada di jepunn??? hahaha..

Toy said...

apa khabar cik N?pergh gilak arr neng...da jadi topik hangat...bleh bkk entry pasal cik N jerk ni...
*aku sudah kehilangan momentum untuk berblog,sibuk dok mn rugby union n mafia wars.semperit btoi*

ezanykun said...

i was born intelligent, education ruined me-ezani ryousuke.

ape kes ni wei.. hahaha..
kasi royalti ar.. aku nak beli 125z..

kejewangan lak neng ni.. ekeke..
dah sampei seru la tu..

lalalala~

incik neng said...

thirah - ihik ihik

toy - sehat je die ,tengok aa sape jage beb hauhau

ezany - tadek royalti aa boss ,seving duit nak kawin wawawa