Wednesday, January 7, 2009

hari ini di meja


jam dah 18600 kali berdetik sejak pukol 12.00 tgh malam tadik.aku masih tekebil kebil kat atas meje sebab tak buleh tido,nak stadi memang takde nawaitu lagi dah."Ini ajaib!" aku menjerit! tapi dalam hati jela.karang kalau aku jerit kuat kuat karang,jiran mintak alien kad aku pulak nak photostat.Tak pasla -pasal ade siren kejutkan jiran tetangga pagi-pagi buta neh kang.Melilau-lilau di laman web memang asyik.Makan nasik ayam madu pon tak asyik macam neh .Kalau tahu begini, dari awal lagi aku dah makan nasik ayam madu sambil bukak intenet .double la asyik die kan?.(cerita lain )
Mendengar lagu-lagu butterfingers membawa aku kembali ke nostalgia zaman persekolahan.Aku membesar dengan muzik mereka.Aku ingat lagi pertama kali aku diperkenalkan secara tidak langsung kepada muzik mereka ketika disuruh membasuh baju pemain ragbi bertubuh manje-matpai.baju ragbi yang bertanggungjawab melindungi lemak die yang bersepah itu sengaja direndam 2 minggu tanpa sabun .Ia memang menjadi idola kepada pelajara yang ingin ke klinik dengan alasan asma dan pernafasan tersekat.dibekalkan dengan seketul sabun FAB buku sebesar ibu jari, arahan berbunyi "kau basuh baju neh sampai berbau softlan" sambil buat muke malam-ni-aku-gengster dikeluarkan. adelah sesuatu yang amat sukar bagik aku berhadapn dengan situasi begini dlam keadaan takut dan gelisah patah tulang.Aku rase sungguh tragik.Otak mekanikal aku mule berfikir "daripada basuh baju die baik aku fikir kat mane nak carik kotak kecemasan berisi minyak angin ngan anduh".waktu aku memendam perasaan nih la aku kenal dengan 'girl friday','wet blanket',' chrome','royal jelly,'faculties of mind' yang berkumandang dari radio sunny-paw-dari-junior dari bilik sebelah sebagai lagu background. walaupon mase tu ade sehelai senior bersuare komodo dragon follow sekali lagu-lagu tersebut sambil menanam perasaan emmet-nak-bagi-aku- join team butter, aku tak terganggu .aku tetap minat gak lagu-lagu dieorang .Sejak itu muzik butter bukan lagik bendasing terampai dalam badan aku.Memang tak pecaye aku boleh goreng solo faculties of mind suatu ketika dahulu .memang pon... pasal aku tipu.sampai sekarang aku tak buleh main hatta solo girl friday pon.Jadik malam ini aku cukup syahdu seorang diri di meja aku mendengar hampir kesemua lagu nostalgia buttermusic .Dari '1.2 miligram' santak ke 'kembali' ,muzik tanpa henti beb.Kalau loque tahu aku buat camneh.mesti die kasik satu t-shirt free rock the world VIII harituh dan jemputan makan malam untuk dua(eh pelik la pulak bunyik die kan?) . Mane taknye kene pukul sebab tak hensem pon muzik background butter , kantoi rembat watercolour junior pon tgh dgr butter,belajar kemahiran hidup pun dengar butter(curik2 pasal prep tak buleh dgr walkman ,nanti kene paw), hatta nak kentut pon dengar butter gak .memori sungguh la lagu butter buat jiwa aku .Aku rindukan sekolah dan nostalgialah .Tapi takpelah kenangan memang untuk dikenang kan?.Aku dapat satu kje konklusi dari hari ini.aku dapat satu kepastian "Aku yakin aku bukan 100% jiwang" .aku masih seperti yang dahulu.
sekian.gelap.
Doakan saudara Islam kita di palestin

butter, butter jugak subuh tu kan lagi penting.
SELAMAT HARI ASYURA


p/s: err cik N kalau saye tak jiwang pon buleh ke saye tetap nak tekel kamu eh?

11 comments:

Toy said...

jiwang ini bukan anugerah ataupon bakat,ia lahir dari hati yang tulus ikhlas.wahahah
p/s:bile satu entri cik N y lengkap dgn pelbagai slideshow akan disiarkan.lagi mantap kalu ada temubual bersama insan terbabit.

rairarirurero said...

kau tak abes2 cik N cik N..makin lame semunyik,mkin malas aku nk berdebar kot2 name aku NUR laila yg diumumkan.hahahahhaha

eh neng.kau cipta snirik eh cik N tu..klu tak buat entri secepat mgkin aku sebarkan,cik N tu hanya propaganda jejaka single abad ini..aku takde keje ni, nk jadi hantu rumahtangga org ni.thirah sbgi backup.haha

~thirasaufee~ said...

saye dtg sebagai backup..
tahnye neng.. saje la tuh nak wat propaganda.. bek ko cepat2 bagitau sape cik N.. kami dah membuat pelbagai spekulasi ni..
cik izatNURlalila ke
cik NUR ain ke
cik NUR izzati ke
cik NUR lidyana pon boleyh..

ke cik NUR nikon?? haha..

kami mahu tau siapa sebenarnye gerangan cik NUR ni...!!

Liyana Safra Zaabar said...

neng neng neng..huhu
zaman mude mmg best!
cik N bukan propaganda kan? biarla encik "N"eng berbahagie dgn cik "N"

incik neng said...

toy - wahh toy ..mantap tuh nasehat..nanti aku buat video duet aku dengan cik N menari goyang gerudi inul

raira87 - aah! tak dapat la cik N tuh nurlaila pasal name kamu izzat nurlaila.(psst..kalau aku letak name kamu laki kamu tak hempuk aku pakai ekzos subaru die ke?).Cik N bukan propaganda aaa

thirah - oi oi dah la tak datang jenguk aku pastuh siap tagteam ngan si ijatlela neh.cani aa membe.NURlidyana? err aku tak gei okeh wawawawa.

yana- wahh akhirnye kakak senpai datang bekap aku.kamon aa kakak senpai! arigato gozaimas deshita!

Kenangan Lalu said...

AKu pulak teringat lagu 'Toxic-Britney Spears' kalo bab2 skolah...


...nape eh?

rairarirurero said...

haha bagus tirah ade backup.alah.nur laila pon jadi la. bkn aku ke? kecewa.hahahah

pooja said...

hahaha.. cik N, cik N. femes da satu jepong.

cik N = cik Neng kot.

mungkin.



p/s: ahah, ak tgh demam. otak x betul. jgn layan karutan ak.

incik neng said...

nyamouq - mmglah kamu ingat britney je..pasal kamu kan dulu mengaku ade skandel ngan die..(kau mengaku kau lesbian dulu ingat tak?)


raira- janganlah kecewa sangat.bleh je cube .status neng ialah single tetapi tidak avalaible. amacam bran?


pooja- tuh aa banyak sangat mamarazi. psst.. aku tak obses kepade diri sendiri sampai letak name cik N wawaa

nan said...

ishh...............................

wahana3115803 said...

cik N mmg bukan satu propaganda.....ahaha