Thursday, January 1, 2009

saya dan satu januari

ini satu januari aku. kamu pula bagaimana ?

mari bercerita tentang 1 januari kamu.Aku mulakan 1 januari aku sekitar 6.50pagi waktu tempatan (subuh abis 7.15 eh.. di kumamoto,jgn cube2 nak melakukan gossip liar tentang subuh aku) .Aku lihat perut aku di cermin setelah solat,masih cute seperti tahun 2008. tak perlu risau (cerita lain). Pagi kedinginan itu dipecahkan dengan keberatan 83kg en.Hisham berlari di atas flooring diiringi jeritan suare beliau yang memang tak pernah nak manje itu (kecuali dengan buah hati die)
"weii weii salji turun dooo".
Dgn sepantas internet jalur lebar aku capai NikonD40X aku dan mengabadikan pengalaman pertama en.labis dan salji dalam lensa rosak itu... Ya dialah cik N yang aku maksudkan.oh ya perhatian! cik N yang dahulu dah berubah kepada cik Nur,nanti aku ceritakanlah dalam entry "tentang dia part last" ya!.

inilah cik N rakan 2 !

kisah 1januari

genre: cinta
klasifikasi: 18GSX (ganas dan lucah)
side effect: deringan telefon lagu bintang bintang dan jeritan kaki tertendang mesin pemanas

bos: bai arineh keluar carik " fukubukuro"? mandatori? (suara tegang)
nengensem: pergh.. gentar la boss....gua rentung neh ... smalam kan baru je bakkarrr duit...
bos: jomla doo smalam 2008.arineh 2009. barang murah gile babun....ajak labis sume la.takde kene cukai pon kalau keluar.
nengensem: ape ade boss.... umpan tak kuat ..gua tak makan beb! (nada yakin-yakin-goyang .masih kental )
bos: ramai je ade doo..Honda Integra DC5 pon die jual setengah harge aku dengar , tapi aku tipu jela
nengsensem: aiseh gua masih ragu ragu aa..gua nak rajin rini..tapi gua dah nak goyang dah neh * mule menolak buke ke sudut meja.minum susu)
bos: dah tuh...aku dah sedia racun len neh..nak dengar?
nengensem: tak payah gua dah tepengaruh dah.kasik gua trim lemak jap .Nanti gua hasut orang len .(efek tanduk kuar,muke jahat ,mate berapi)

*fukubukuro ialah barangan yang berharga sangat mahal jike dibeli satu persatu tetapi telah dikumpul di dalam satu plastik (fukuro) dan dijual secare 'bundel/borong' dengan harga yang murah dengan originality dan kualiti masih terjamin.sebagai tanda menghargai 1januari di jepun.rugi beb kalau takde duit cam aku.- betul ke terjemahan neh?

kemudian....
tamat cerite. sebenarnye aku tadek cerita pon.saje je aku nak cerita aku dah ade desktop picisan.Bolehlah aku tengok gossip girl dengan skrin 19 inchi des!
Welcome to desktop world.
*sile tunjuk ajar aku ye. Aku tak penah memiliki desktop sebelum ini!




selamat tahun baru hijrah dan masihi rakan rakan
Terima kasih untuk 2008


3 comments:

Unknown said...

cik N ; satu teknoloji atau homosapien?

(keliru)

eliza said...

kisah yg menarik di tahun baru
agak2 esok tk pegi bakar duit lg?
hehe

incik neng said...

adiktoyon- CIK N ialah mahkluk mitos teknologi,spesis jarang


eliza - tak bleh pak abu bakar cuti... pasal 1 aribulan die tak cuti