Tuesday, December 23, 2008

teknologi dan dendam kesumat

entiti ini disahkan melayu,masalah pigmen melanin berlebihan sahaje.


Oh akhirnye suhu badan aku sudah kembali kepade 38.5(beruang adelah mamalia polar berdarah panas ).Penghargaan kepada paracetamol 500mg .Pengorbananmu takkan kulupe sehingge ke demam panas edisi seterusnye.Terime kasih juge kepada ceramah percuma dari pihak pn.Bainah dan En.Ali. Kombinasi tuan dan puan memang menyeramkan.frekuensi nada tinggi itu lebih mencuakkan dari tengok scary moviel.Aku yakin aku tak akan cerite aku demam panas kepade mereka lagik!Oh tak lupe juge kepade cik N atas keperihatinan yang tidak terhingga itu, rasa seperti disayangi oleh kamu lah!(efek muke bewarne merah hati dan mate bekelip-kelip manje).
Tapi itu kisah 1jam 35 menet yang lalu ,skarang suhu badan aku naik balik bile si toshiba.dynabook putih keluaran musim bunge membuat angkare durjana ...muke aku berubah menjadi biru ,pernafasan tidak teratur ,urat kepala 7 warne menonjol keluar.sakit perut sebenarnye,aku ke tandas sebentar.(cerita lain).
Detik-detik aku nak tengok rona-roni makaroni neh la die nak mengeluarkan kenyataan "maaf inche`, internet setengah hari sahaja hari ini,esok harijadi maharaje" dalam nada pegawai kerajaan pangkat rendah di layar komputer aku .wahhh ini memang mengundang rasa aku-nak -bakar-kombini sungguh! Aku dahla mmg taktau nak menyelaraskan sistem internet jalur lebar ditambah pula dengan pengetahuan tentang intranet aku yang bertahap -3 ini,memang kombinasi sempurna la kate orang-orang lame.Nak tekan alt+ctrl+del pon kene pakai 2 tangan lagi ..huh Bila lah aku mampu menjadi si teknologi sekurang-kurangya seperti pereka laman web permainan free mari membaling kepala bush tuh.
Aku mendapat fakta yang genius bidang komputetari kebanyakkannye dimonopoli oleh kaum hindu dan permainan monopoli pula diminati oleh kamu melayu (eh apasal aku rase cam tiade kaitan je?). Hampir 50 % pekerja microsoft adelah hindu yang datang dari india.Melihat kepada kepetahan mereka berbahase inggeris seperti menyebut "M" kepade "YEM" dan A kepada YEA serta kebolehan memutar otak mereka 270 darjah tunggang terbalik itu ,ianya memang hampir tidak mustahil.Ditambah pula dengan kebanyakkan mereka obses menyuruh aku menggunekan nama Dr. sebelum menyebut name mereka ketika di universiti, memang susah nak suruh aku mempercayainya.. Menguatkan lagi ketidakpercayaan aku ,ikuti perbualan mak en.dumex dan aku

mak dmx: org dulu dulu slalu kato (dialek pilah pekat ,baik punye.. stended tadek modified)
neng: kate mende makcik
mak dmx: sobar la jang,makcik bolom abeh lagik ekau dah potong dabal line
neng: o sori mori la makcik, excitiment la
mak dmx: orang slalu kato kalau ekau jumpo hindu ngan ular mano patut bunuh dulu?
neng: uishh saye comel (cerita lain)
mak dmx: bunuh hindu dulu
neng: apsal pulak
mak dmx: ular tak pandai menipu, hindu pulak well done
*
mak en.dmx petah berbahasa pilah dan english , jangan cube-cube menidakkan keupayaan beliau dalan kedua-dua bahasa perantaraan ini.

begitulah lawak ilmiah berbentuk perkauman yang diketengahkan oleh mak en.dmx. kredet kpade beliau.Tapi dulu aku takdela sampai berape nak bunuh hindu kalau aku jumpe pon.Tapi setelah aku membace surat rasmi di bawah ini aku mahu bunuh !(perasaan ini juge didorong oleh rase marah membara setelah sehelai hindu telah melanggar aku sampai melecet lutut kiri aku 10 jam yang lepas,pastu die tuduh aku pulak salah.Siape yang hitam skarang neh ?)

muke hensem ,kene langgar dengan hindu ,jatuh stended syial


ikuti kisah dibawah ini ,mungkin anda juge racist?

From : Mr. Suresh Singh of Tamil Nadu, India

To : Mr. Bill Gates of Microsoft

Subject: Problems with my new computer


Dear Mr. Bill Gates,

We have bought a computer for our home and we have found some
Problems, which I want to bring to your notice.

1. There is a button 'start' but there is no 'stop' button. We request you to check this.
2. We find there is 'Run' in the menu. One of my friends clicked 'run' he ran up to Amritsar ! So, we request you to change that to 'sit', so that we can click that by sitting.
3. One doubt is whether any 're-scooter' is available in system? I find only 're-cycle', but I own a scooter at my home.
4. There is 'Find' button but it is not working properly. My wife lost the door key and we tried a lot trace the key with this ' find' button, but was unable to trace. Please rectify this problem.
5. My child learnt 'Microsoft word' now he wants to learn 'Microsoft sentence', so when you will provide that?
6. I brought computer, CPU, mouse and keyboard, but there is only one icon which shows 'MY Computer': when you will provide the remaining items?
7. It is surprising that windows says 'MY Pictures' but there is noteven a single photo of mine. So when will you keep my photo in that.
8. There is 'MICROSOFT OFFICE' what about 'MICROSOFT HOME' since I use the PC at home only..
9. You provided 'My Recent Documents'. When you will provide 'My Past Documents'?
10. You provide 'My Network Places'. For God shake please do not provide 'My Secret Places'. I do not want to let my wife know where I go after my office hours.

11. Why is it that your name is Gates but u are selling WINDOWS

Regards, Suresh
*kredit kepada darulbayan.com


macam mane? ade rase nak pukul anak-anak hindu yang berkeliaran di perkarangan universiti anda laju-laju sambil tersenyum girang?

adekah aku dilabel hindu hanye kerana membeli kasut geli-geli seperti ini?



"tak peduli apa orang kata terhadap dirinya.Aku tahu ,dia tahu, dia gadisku"
gadisku-search




6 comments:

rairarirurero said...

kalau aku demam panas.paracetamol 1000mg pon takleh tlg.anda darah O,sbb tu masih boleh bergantung pada paracetamol tau! berbanggelah! hehe

get well soon btw

pooja said...

uhuh, demam ke sedare, sian.... tu le, org soh dok umah diam2, ko p maen salji tgh2 laman tu sape suroh..

(erk, kumamoto ade salji ke? haha)

odaijini eh!

eliza said...

muke hensem mmg x patot kne langgar.. hai hensem hehe

rajin2 mkm paracetamol k.

Unknown said...

oh God,let me pass all subject this sem, and get high cgpa. amin ya rabb.

*praying

incik neng said...

raira - mane ade aku bergantung pada paracetamol..aku telan aa..kecik ngat nak bergayut huahua makacih

pooja - wahh kesian sambil mengeji secare sinis , fenomena baru neh wahhah

eliza - uhuhuu hensem hensem patut kene baling ngan telur je cam tomok newboyz tuh ye tak makasih!

adiktoyon - la xm ke? blaja doo jgn la pegi beli kad tambah nilai
berusaha! aamin

Unknown said...

ampehh ko kantoikan org ngn beg guess.
pupupupuuu~ *bunyi terbang