Thursday, June 11, 2009

drama mingguan:makcik yang sayur

biarpon aku rendah, cite-cite aku nak terbang menggunung tinggi tahu

seperti biase ujan turun segan2 di bumi jepun .Name je negara matahari terbit ,tapi takde pulak matahari...,ape kesinambungan die ,jangan tanye aku ,ape ingat aku adlin aman ramli ke ape.Sejak akhir akhir neh aku rase nak makan sayur ,jadik hari kelamin kelmarin aku ke kedai sayur .Mane taknye beb ,ari-ari tengok member2 kamu bertani secare siber,siap kene curik lagi hasil tanaman mereka terbabit,perang -perang dingin bagai,memang menaikkan nafsu jantan seseorang itu untuk makan sayur .Tanam sayur kat facebook je pon , siap gaduh gaduh lagik.. dah macam lawan parti politik pulak aku tengok.

baru tinggal sekejap sayur dah kene curikk... -
apai halimi,pekebun tegar  秋田県

Aktiviti berkebun secare kerap ini dah menjadi semacam trend anak mude pulak , tak caye tanyela din apam ke john suprano ke , ahmad farouk ke ,alaaa jaja Rem pon boleh ah pasal name sayur organik ke,name baje kompos ke ,mesti lelap mate je deorang jawap. Gile tak gile , siap ade anjing jage kebun lagik....terbaik ahh rakan-rakan.Rezashapel dengar cite siap boleh hapal jenis tanah nak bukak ladang lagik..fu~ gak aaa.Takpela atleast dieorag tak isap tembakau ,okeh la tuh .Sori aa geng yang inbite aku bertani, aku memang tak kacip dengan bende-bende alah neh .Itu baru aku ,kalau kamu ajak Mrs.labis, lagik aaa.... siap muntah-muntah ,sesak napas,idung tesumbat sume aa kalau tengok sayur(baru tengok je).Punye la benci die dengan tanaman organik tuh.Aku rase die lebih rele makan bunge yang die bagik kat En.labis dari kene pakse makan sehelai sayur kangkung.huh.

Sementare din apam sebuk mengire nilai komersil hasil jualan bertani, aku pulak sebuk menumpukan sepenuh perhatian kepade mate-mate plajaran elektif di sebuah universiti terkemuke di selatan jepun ......(yela yela bukan spenuh perhatian,aku tido sikit ,aku borak borak dengan teman jepun sedikit).Teringat pulak projek nak makan sayur perlu dilakukan .Loceng berbunyik maknenye penyeksaan berakhir , terus aku ke kedai makcik yang aku rase mase mude mude dulu die ade iras-iras kaoru amane.Bezenye kaoru amane tak pakai apron,de pakai.

Genre : Konflik,seram-berdarah

Masa :sekitar 4.00 am

Tempat : kedai sayur tepi trafik light

Pelakon : neng,makcik kental, budak kecik tunggu mak
0
Drama :
seperti biase , bile loceng berbunyi aku tak tentu hale carik 125model protoype aku.Sebelum tuh mestila usha papan kenyataan dulu, kot-kot kalau ade cikgu tampal notis "sape nak 単位 free datang bilik saye sekarang " ke, untung beb,manela tau kan..... Telinge kasik sumbat dengan phonetelinge jename audio technica(murah murah aku tak men,duit kerajaan banyak beb) untuk menghilangkan gangguan bunyi awek-awek jepun yang sebuk nak feewit feewit aku.Tekan tekan ipod carik lagu automatic stop.Hidup aku macam tak lengkap pulak kalau tak dengar the strokes sehari.perasaan berbunge bile usha pelajar jurusan kimia yang hot tuh senyum kat aku (fantasi kene mantap).Fokus ke depan cube mengelak segale hindrance dan pakcik tue berkerusi roda tepi hospital yang memang selalu road block aku kalau aku nak balik.(seb bek misi yang jage pakcik lawa).Sampai ke kedai makcik kental kaoru amane ,buat muke kerek sikit tetapi comel di mate umum

watak utame kali ini: yamaha125zR protoype model


neng: makcik ,yang sawi tuh brape seikat eh (mulut cakap sawi, mate pandang bayam )

makcik kental: eh sawi?

neng: aah ,brape ye

makcik kental : yang ni? (pegang sawi,betulkan apron die)

neng : aku sedikit bermuke waner pelangi, buat -buat pilih kobis

makcik kental: sawi yang neh ke?

neng: aaa yang tuh makcik

makcik kental: 90yen seikat je

neng : oo buat 2 copy eh makcik
makcik kental : oo ade seikat je neh , anak-anak ramai ke ,kalau ramai beli bayam aaa,ade banyakkk

neng : makcik ...saye bujang lagi ... (tangan kanan lambung2 tembikai)
makcik : eh yeke...laaa...maaflah ye nak
neng: eh takpe (tangan kanan ade minyak tanah, tangan kiri ade lighter matnap bagik)

bombe datang~

sumpah aku tak datang kedai makcik lagik. Jangan sampai makcik pon tanam sayur online je dari ospital tatsuda pulak makcikkk....matured sangat ke muke gua sampai lu tuduh gua dah kawin makcik,sampai ati lu.dah tak larat nak bayar insuran nyawe ke?

walaupon aku ade ciri-ciri bapak mithali,aku dah patut kene kawin ke eh?

*単位-kredit untuk matepelajaran
*秋田県- akita ken,tempat samu dan kawan baik die
*perkataan berwarne merah adelah jenis bahasa yang dilarang sama sekali untuk digunakan di pablik.


cerita lain

orang len sebuk tanam sayur, aku sebuk tanam benih-benih cinte fuuuuuu~

entry tamat

8 comments:

~thirasaufee~ said...

woot woott
benih2 chenta..
kat mana nak beli weyh?? hahaha
new zealand???
ke aussie ke??
kat jepun ade?? haha

wahana3115803 said...

oit...busut r....nape ak kne kat entry syur kamoo nih....mmg sayur r...hu

a shy said...

pakcik, anak bongsu bape taun? kot setaun tua dr saya, nk gak saya tekel. haha

hawe said...

awwwwwww~

bley r double d8 cmni neng ;)

-->kitorg yg slimS+korg yg gumukS

LoL!

incik neng said...

thirasaufee - huu tak jual beb, benih neh jenis rare punye hany terjupe bile due hati saling bertaut je fuu~ (apsal ayat aku macam chih lake neh whahah )

mrs labis - aku tak tau doo,aku kan racist pembenci sayur whahaha

shy - anak bongsu say eialah anak tekak, manje tau die

hawe - double date? mahuu!!!! dah 21 taon 10 bulan ak tak penah single date pon whaha (zaku slim? maca tuh aku masalah kurang berat badna aa kan kan
? wahah )

Unknown said...

geli la neng ayat last ko

Kenangan Lalu said...

Oh well, itulah yg dinamakan matured terlampau.

Hidop biar epi~

Billy Aman said...

sapo yg sayo actly..mokcik ke ekau..haha...sayo syal neng..kne ngn makcik sayo lak tu...huhu >:)