Thursday, September 24, 2009

bedah siasat tahun baru cina





selamat hari raya+ maaf zahir batin
kate 1malaysia ik3


Kau orang sambut raya? Aku sambut beb , biaselah anak bujang pulang ke rantauan.paling banyak pon kau kene cuci longkang,tukar langsir, lap kipas,tukar kusyen, anyam ketupat, belajar masak rendang, cuci pinggan mangkuk, tuang air, berbahasa jepun kerana dipaksa dan jawab soalan berapa ramai penduduk jepun eh.soalan bonus die kyushu tuh di mane? ape neraka.Tapi aku suke la bile makcik ak yang tak kawin tuh ulur RM50 ,ade la jugak duit nak beli buku eri poter versi bahasa malaysia.Dapat penanda buku!
Kau orang takde peluang raya di malaya? Aku huraikan ape kelengkapan dan persiapan yang kau kene lakukan
1. hari raya pertama sampai ketiga kau tak boleh tido lepas subuh

2.kawan2 mak/bapak kau datang kau kene tunjuk muke dan jawab soalan berbentuk intelek dan tidak perlu huraian,mereka tak paham

3. kawan-kawan kau datang kau diminte catit jenis kete ape yang diorangkirim suruh bawak balik. Kawan2ku AP ak ade selai je....

4. Mak kau suruh anyam ketupat, bukan karpet daun kelapa.Mental kene kuat macam nak buat kalkulus tuh.

5. Duit raya adelah tidak digalakkan untuk berumur 22 tahun dan keatas.Jangan buat muke petualang mintak duit raye kat makcik.

6. Sedara kau yang cun jangan dingorati ,nanti abang die panang paisehh je.Abang die peguam.
7.Kawan kau buat rambut mohawk untuk rayer jangan tegur.Itu pesen baru.

8.Kalau sedara kau tak tahu ape itu kyushu kau maafkan diorang.Biasela nagoya tekstil dieorang tau la.

9.Jumpe awek pakai baju ketat baikk punya ,jangan tegur.Mungkin balak die yang pakai RXZ tuh ade kat belakang .JAngan syak balak die tak smayang raya .Abaikan mereka itu.

10.Kawan kau ade kat rumah tunang die dah abes makan ketupat pon mase kau lalu balik semayang raye.jangan piki bukan-bukan .berdose kering.

11. filem congkak, jangan tegur , ulang 9 kali 3 hari .jangan amek pedulik.Biaselah astro.Jangan jugak layan raje lawak ulangan.Buang mase.Air liur kau terkumpul dalam mulut je.

12. Ingat orang tersayang walau di mane die berada ~ini maksud dalam~

13.Aku nak beli speedlight untuk cik Nikon aku , aku janji pade diri senirik.







selamat hari raya maaf zahir batin dari Kg.Rumbia,Alor gajah,Melaka

pesanan penaja: jangan kutuk gamab huduh,skill aku tibe2 hilang mase raye penangan strawberi soda campur cincau

kalau berat kau naik 6kg, orang akan tanye " anak kau dah berape "
what the busut la mak itam"

1 comment:

julu said...

neng..
lupa nk gi beraya kat umah ko..
haha..
aku kat medan dh..
selmat hari raya bro..