Monday, July 5, 2010

hidupsibanglakampung :ini kisah sukan

kasut ini pernah memenangi banyak pingat ataupon dengan kate lain menangguk kehebatan teman-teman bermain sepakbola



oii! orang nak men bola ,kau pon nak men bola! ak tembi kang!


Begitulah ujar mak aku sementelah ak hanyelah berumur 7 tahun.Mak aku marah sebab aku sepak buah kelapa yang die nak kupas .Mujur beliau tak kupas kulit ak, kalau tidak mesti ak dah macam kure2 albino dah sekarang neh. Mase tuh impian dihati nak jadik macam gianpranko zola. Minat yang mendalam dalam bidang sepakterajang bola neh ni membolehkan ak terpilih menjadi kapitan bolakeranjang semase di persekolahan menengah atas(cerita lain).
namun,Cita-cita murni ingin menjadi pemain bola sepak terhalang bile mak aku yakin otak aku bukan sekadaruntuk mencukupkan ruang dalam kepale aje.Korang Bayangkan kalau die boleh pegi ke supermarket tak payah bawak kalkulator untuk kire diskaun beras naga mutiara .sape tak suke.pandai ak mase kecik 2 dulu ujar salah seorang saksi yang tak mahu disebutkan nama beliau.
Passion untuk menggasak gawang gol lawan ak bawa ke rantau orang.bile tersedar diri senirik takleh pegi jauh, ak maen ngan melayu melayu je kat sini haha.Ikuti perbualan kisah aksi-ganas di bawah.

ijatbusut : woii kalau berani turun aa fukuoka men bola.
ujan ke ribut ke ,banjir snow lawan tetap lawan .lu xbrani lu bagik la alasan

incikneng: wah angkuh... (ujar gua dalam hati sambil gigit-gigit ujung pensel )
incikneng : okeh takde hal jangan nanti buat-buat kene asma pulak tak turun padang.

ijatbusut : cakap tak gune la kawan.Setakat team lu. macam makan brokoli segar je.tak mencabar bak kate oltaimer.(nada serius,tegang)

selepas perlawanan yang memakan mase hampir 1120 menet.gua menghampiri ijat dalam keadaan damai.tiada pertumpahan dara/darah .

incikneng: cha...apsal kau tak jaringkan gol di gawang kami.penat kami tunggu
ijatbusut: aku jage hati teman-teman seperjuangan ......

setelah ditemubual,entiti ini menolak kemungkinan untuk kembali ke
pangkalan jalanan

aku maafkan ang ijat, ak tau bangla memang cakap tunggangtebalik haha.sebenarnye ak nak promote blog ijatbusut iniblogijatbusuttowakaka. walaupon die busut dan kepale die botak skek, kawan die artis woo.Masih keseorangan, merendah diri dan berwawasan tinggi.Yang penting die kaye.Ak syak die pakai elmu itam.dengar cite die tokey skim piramid.Wallahualam .haha sori jat ak bahankan ang,amacam bile mau tebus balik defisit gol anda ik3.sile sile ikuti belogijattobusutwakaka

*tembi : adelah suku kate singkatan maksud die tumbuk pakai siku




kredit abg hafizal yahya.

kadangkadang hidup kamu bukannya indah, tapi seseorang akan sentiasa cuba membuat hari kamu indah.Ini hidup.

itu kamu - estranged

5 comments:

ijatto said...

busut la.. letak la gmbor aku yg ensem2...wakakakka

ザ-sylver- S said...

ok,, training rajin2
tunggu kitaorng kat gifu aa..hahaha

julu said...

neng..
bile nak main sama2 untuk MU??..
haha

incik neng said...

ijat - sori aaa xdapat aa jep
blog ak ..gamabr ak jela yang santek whaha

silbershooter - haha bleh bleh , maen bekminten aaa

julu - mu mimpi ko guane neh julu, kit baru MU dah aa buruk haha

tqahCikon said...

sukeeee gamba last! suweeeeet ah korang neh~ ^__~