Tuesday, August 10, 2010

Ambang Asuhan Jepun - kisah hitamputih

anggur2

ini cerita adaptasi,bukan cerita sendiri.tapi kisah ini benar
2 berlaku

Ambang asuhan jepun adelah salah sebuah institusi pengajian khas di sekitar abdullah hukum dan kerinchi di mana remaja2 yang pandai, menaiktarafkan diri kepada lebih pandai dengan menjadi trilingual dan remaja2 yang kurang pandai macam gua dan kroni2 menjahanamkan sedikit duit kerajaan di dalam limpahan lampu liplap ibukota . Sekolah ini yang berpengetuakan orang jepun sendiri dan cikgu-cikginya campur2 jepun,melayu,jepun kawin melayu pon ada dan juga kakak lab yang seksi.Rata-rata remaja2 yang berperangai habis-bulan-habis-skoler ini, mampu berbual bicara dalam bahasa jepun tak kiralah samada yang bertaraf "eh saye ingatkan awak orang jepun " atau taraf " kau usha rambut perang minah tuh....rambut nihonggo syal~" . (patutnye rambut nihonin).Tapi tak kiralah taraf mana pon mereka itu,kelebihan ini menyebabkan ego mereka dinaiktarafkan kepada taraf super kerek-teruk-teruk.Mangsa mereka pastilah murid-murid pusat asasi yang rata-ratanya cantik,seksi dan berketerampilan diri .ini cerita lain.
Walaupon demikian mereka bukanlah pandai mane pon.kerek je lebih,mereka tetap seperti manusia normal,kentut depan umum dan beli roti boy di mid valley.lihat perbualan di bawah


murid1 : eh murid toy,jom isap okok
murid2 : jom jom,isap kat bangunan atas aaa, nanti tak kene syak budak AAJ, takla kantol.mak bapak pon tak segan mengaku anak.
murid 1 : betul gak ,kang kene bahan pulak dalam bilik guru tuh.malu malaysia

situasi dalam tandas jadik serm bile pengetua AAJ masuk dalam tandas.muke murid-murid jadik waner pelangi,senggugut teruk .

pengetuaAAJ : あなたたちは AAJ の学生ですか (kamu semua budak budak AAJ ke?).anatatachiwa aaj no gakusei desuka
murid 1: いいえ違います (eh bukanlah,salah orang neh ). iie chigaimas
murid 2: tepuk kepala sambil gigit-gigit ujung spek.

tengok, bukan semua murid AAJ tuh pandai eh.oiii ak rindu nak puase kat AAJ.nak g beli A&W woiiii. selamat berpuasa kepada mahkluk-mahkluk di luar sane.dah dah la tuh jadik jahat woii rakan-rakan , moh berenti jadik baik sat .

* hanya budakbudak AAJ je yang mampu berbahasa jepun di kawasan terbabit
*murid toy adelah name samaran, bukan name sebenar.
*rata-rata pelajar AAJ mampu berbicara dalam bahasa melayu, inggeris dan jepun.juga loghat pekat negeri masing-masing dan juga bahasa sms (ini memang cilake).

anggur3

angggur6

anggur7

anggur12

anggur8



"Hai orang-orang beriman! Puasa diwajibkan atasmu sebagaimana telah diwajibkan atas orang-orang sebelummu, agar kamu menjadi orang yang bertakwa" (QS. al-Baqarah/2: 183).
*kredit kepada
ahmad ridzuan - cerita asal
syazwan saleem- 50mm nikkor lense




anggur13
kau orang penah tengok joe flizzow?Ak dengar die ade kat kumamoto ik3

p/s: cik awak , sile jage diri leklok di sana ya,bertahan dan terus bertahan! selamat berpuasa kepada awak.Tahun depan boleh raya kat tanah melayu pulak.takmo sedih 2
rindu.

2 comments:

cikahmad said...

nama gue pon ada ka?..versi asal yangh tak tahan..haha

ザ-sylver- S said...

jgn bukak citer aaj dowyh..tringat Jakpor..