Saturday, January 17, 2009

ku lihat dia .pandangan pertama

kadang-kadang aku rase mereka hensem .watak utama: keiri dan padori

Sejak akhir akhir2 neh aku asek tetido 5~6 jam sehari .Tak temasuk lagi aku tersenguk2 dalam kelas la pulak kan . Walhal exam tinggal 672 jam lagik (nampak lame skek).Ape nak jadik la kat aku .... perangai macam Ronaldinho gaucho pulak.macam ciss. Kalau kamu bosan kamu buat ape? menggeletis berpuitis macam en.Mattoy ?mekap depan chermin macam cik paa? Tengok gossip girl mcm En.Farouki?tido dalam futon macam cik Ijatlela (aku vote untuk ini)? Atau bercinta macam Cik athirah saufee? Aku ?Kalau aku , aku suke bace blog orang lain sambil makan nasik (ini pula hobi huda cendawan) pasal aku kini sedang berjinak jinak dgn Cik N dan berhajat untuk menjadi pengedit gambar tersohor seperti ini atau ini .Tapi sejak akhir -akhir ini gambar dah kurang yang lebihnya perkataan. Aku asek tebace kisah cinte dan luahan perasaan je dalam blog rakan-rakan .Musim mengawan ke ape neh?(jgn bace perkataan ini kalau tak cukup umur 21).Aku rase wabak ini mungkin mengambil masa yang panjang untuk sembuh jadi Cik N ,kamu tunggu disitu sabar ya,aku malas nak keluar beli susu pisang ,Sejuk woiii.

Berbalik kepada tajuk siulan anak muda era pra mengundi kawasan kuale terengganu, Ape ade dengan cinte ye?Kamu yakin ke kamu tahu ape itu cinte? Aku tertarik dengan umpatan En diloz dalam entrynye bertajuk ini serenadeku yang pertama .Gile sarkastik.Aku juge tertarik dengan umpatan encik aqila(die gothic) dalam umpatan terbarunye tentang cinte jiran sebelah rumah jirannye yang bawah umurnye itu.Sinislah. Jangan tanye aku pasal kategori ini,aku takde pengalaman bercinta yang ramai langsung . Tapi kalau kamu nak jugak boleh aku tebarkan pendapat aku.Aku tafsirkan perkataan cinta dari segi jiwanglah pasal aku tak pernah betul betul bercinta tapi aku selalu dituduh jiwang.  

jiwang ialah perasaan yang bile tiada kamu nak ,tapi bile kamu ade kamu buat bodo tentangye dan kalau kamu bercinte kamu akan kenal tahu semua perkataan yang tak pernah kamu gune tahu seperti rindulah , iye ..sayang,jom deting ,dah makan,awak sehat, miss you alot, kamu ngah wat pe ye ,yekeneh..cam tak syang je,untuk awak everything ,eh tak mane ade pompuan len ,nak majuk ahh, iyerr?aku benci kamu tapi syang dalam hati , woii busut pegi mampuslah kau.

Kesimpulan yang aku dapat buat.Musim sejuk menyebabkan kasih sayang meningkat.Maksud aku sayang kepada agama, saudara,kawan -kawan,kehidupan aman dan ...ahh tambahlah sendiri .Sekian

Masuk 21 hari saudara kita di palestin hidup dalam neraka dunia.Masjid dan Hospital pon bukan lagi satu fortress untuk mereka.Ratap tangis mereka pon dah kering bersama debu.Gunakan akal waras kita untuk berbuat sesuatu.Ambil iktibar dengan kisah mereka.Baru kita tahu Islam kita di tahap mana.Doakan mereka gugur sebagai syuhada`.Bukan susah pon .tak perlu pon serang Israel dan yahudi. Sekurang-kurang Kamu sedekahkanlah Al-Fatihah atau yassin kepada mereka yang gugur .Allah dan malaikatNya ada membantu mereka yang teraniaya di sana ,yakin .Jihadlah walau dengan apa cara sekalipun biarpon ianya sedikit.Pesan Warga Palestin dalam khutbah jumaat di Kumamoto semalam.


"If you don`t do jihad You can choose to die either as a jew or christian .Two choice mandatory without compromise".
Percayalah hidup hanya ade satu Jalan.Itulah Islam.


kredit: en diloz.,en farouk,cik athirah saufee(maaf eksploitasi).cik ijatlela ulala, cik paa,huda cendawan, adik toyon

notasampingan : Lagu ternyata indah-estrella ini untuk kamu di sana ya! Terima kasih untuk semua yang indah itu.
blog akan berhenti selama sebulan.

12 comments:

Anonymous said...

berhenti?

study siot.

cis.

Liyana Safra Zaabar said...

bkpe link gmbo tu banyok brunei nyer? cik N org brunei ke?haha..
neng neng,neng mmg rajin stadi.bdak2 kumamoto dai sbelum ni tk stadi cm ko, ko la perintis.

julu said...

weh..pesal x masukkan nama aku gak???
hahaha..
siapakah cik N itu??adakah aku knal??
jeng2..

~thirasaufee~ said...

kurang asam btol.. sape bercinta?/ ko yg bercinta.. rindu2 an aku plak kene.. ciss ko neng

eliza said...

selamat bercenta untuk kamu!

incik neng said...

diloz - oii tuduhan melulu.aku sebok men kalkulator aa mane stadi ponn.

yana - ciss la mem..muleh aaa laki kamu si boss besar tuh tensai ...(eleh mu pon pulung jugak )

julu - kalau aku letak name mu.. tokleh la aku nak carik makan lagik huahua (psstt..jgn potong line doo..ak blom khatam mengayat die lagik)

thira - elele tak mngaku..elelele..lagi skali elelelle

eliza - wahhh aku blom sampai tahap tuh lagik la cik eliza.kamu mule aku follow ngaa...

Liyana Safra Zaabar said...

neng,aku tkpe,kite sedang berborak hal dak kumadai,bukan dak kosen kumamoto k!

apunpital said...

aku ada edit lagu stay-estrella

sila on lagu tu, sambil baca dengan lirik kat bawah.

Sounds strait prom di toilet
flush make up all hight I can’t
Fall and slip coz I keep sinking of flu
And I saw a shadow, outside my window
And it's hantu!

c/o
All my sparow flew away,
flush keep quiet hear me play
I don’t clever want you to go
Please spray

With the moonlight dancing free
And there’s no one but two and three
There’s no reason to go ashtray
Please spray

-bridge
Making up a scary
It’s the way you’re pooking at me
If you think fat this is bunny
It’s just hantu

Try and sink about it
If your beard is closed don’t block it
Keep your keys back in your socket, think dis through

ha! okeh~~

rairarirurero said...

marilah tarik futon smpai atas kepala.

Anonymous said...

komen gee..nice blog..hehehe

Anonymous said...

hmm...nice share..

tictactoe said...

neng...kemain laie rabu2 naa~~~ bagi laa tips kejayaan