Friday, March 6, 2009

dunia mangkuk si korea-part 1:entry kritikan


rombongan cik kiah ke korea selatan

Kamu tahu fesyen mangkuk? Ala mase kecik-kecik ayah kamu telangkupkan mangkuk isi sambal belacan mama kamu kat atas kepala kamu lalu diguntingnye rambut kamu mengikut bentuk mangkuk itu.Errr....takde ke? .Kalau kamu mengeji fesyen terbabit sambil jolok2 mulut kamu kasi keluar muntah supaye rase jijik kamu nampak lebih real , kamu tak layak memuje artis korea dan segala isinye.Kamu tahu tak yang fesyen ini amat terkenal di negara korea selatan ,tempat lahirnye jisung park pemain badminton korea yang kini bermain dengan manchester united (cerita lain). Oleh sebab fesyen ini amat digemari oleh setiap umat korea baik si kapitalis kolar putih di bandar metropolis mahupon si petani moden di ceruk rantau mane ntah, sume pon akan teruja dengan fesyen rambut tak semenggah ini (bagi aku la tak tahu la pulak kamu ).Ini sungguh menyebabkan rase nak lempang buku lali mereka yang berambut seperti sedemikian meluap-luap seperti nasik sotong panas yang murahketika aku makan di sane. Bagi mereka yang masih tak jelas ape itu pesen rambut mangkuk mari kite lihat gaya retro 90-an ini.
retro 90-an , si mangkuk pelbagai peringkat umur dan jantina


amacam ade rase nak santau orang tak?


Ape yang ade di korea sampaikan anak -anak dara berjoget tidak berkelip ketika melihat lelaki korea berbadan sasa bermuka lembut muncul diatas pentas atau si anak teruna tidur tak keruan melihat vidioklip wonder girl menari tarian tiang di pentas -pentas berkelip?? bagi pemegang nilai yen (円、¥)seperti aku,mustilah harge barangan di sane menjadi topik utama aku ke sane.Mana tidaknya ,nilai matawang korea menjadikan en. melvin (bukan name sebenar) berbelanja seperti skoler akan masuk esok (walhal baru je 3 hari masuk) dan en.Padori (juge bukan name sebenar) makan seperti anak bulan ramadan dah disahkan petang tadi oleh bilal kampung kerinchi .Harge barangan di sana mampu menjadikan si isteri lupa yang lakinya hanya seorang guru menengah rendah sahaja ketika membeli belah dan si anak lupa bapaknye tak keje cop duit .Lagipon makcik makcik di sana sumanya pandai membuat muka mari-beli-ini barang-original kepada para pelangganya .Jadi kepade pemegang yen, jangan teragak-agak membawa duit anda sebanyak yang mungkin jika ke sane kerana jike tidak, kamu akan menyesal kerana harge seluar evisu hanye 10,000 yen sahaja.Murah kan? macam harge levi's 501 butang merah bukan kepala kain je.Cube pulak kamu bayangkan harga stokin bola pulak.

ini bukan idol korea pujaan anak-anak dara tadi. harap maklum.

Rata- rata mereka di luar sana berpendapat korea dan jepun adelah same .Salah itu. Nyatalah kamu tido air liur berbuih ketika subjek geografi kelas cikgu mekap tebal kamu.Mentang -mentang mereka menganjurkan piala dunia bersama ,kamu main petik aje mereka same kan .Mari aku bagi kamu contoh -contoh untuk menunjukkan perbandingan secara hiperbola.
cacat di perantauan

Orang korea mempunyai kekuatan tangan yang menakjubkan di mana makcik-makcik berambut kerinting akan menolak kamu dengan sebelah tangan sahaje jike beliau mahu lalu atau mahu membuka laluan (gagah kan mereka).kalau mereka terlanggar pon mereka akan buat padan-muke -itu-salah-you .Kalau di jepun pula, mereka akan bersopan santun sehabis mungkin mengatakan yang mereka mahu lalu dengan bahasa paling manis kamu akan dengar, benar kan?

orang korea akan meludah merata-rata tanpa mengenal erti malu dan segan.Persaan tersipu-sipu? jangan haraplah.kalu di jepun pula nak dnegar merak bersin pon kamu dah boleh buat rekod tau ."rare item" bak kate adolf hitler.Jadi kalau kamu sayang jaket hilfiger kamu atau seluar evisu seperti kepunyaan en.melvin yang berharga 40,00 yen (rm1+++) itu ,kamu jangan pakai di korea,pasti ia akan berbau kimchi pedas bila kamu pulang ke negara asal kamu nanti.Tak kesah lah kimchi sayur kangkung ke atau kimchi sayur kobis, yang nyatanya seluar berbau kimchi takkan dapat menarik perhatian supermodel seperti hallle berry dan jeniffer love-hewitt hatta rita rudaini pon.Apetah lagi jika air ludah itu berbuih pekat.tutup kes.

kamu takut lampu merah? kalau di korea itu sekadar cukup syarat sahaje ,supaye anak -anak yang sedang belajar akan mudah mengenal ape itu jalan raya .Ala macam kamu dulu mase kanak-kanak , kalau cikgu cakap lampu isyarat ,mesti kamu akan ingat jalan raye kan..?Di korea,lampu merah dicipta untuk dilanggar dengan rase bangge yang amat.Jadi tak payah tekejut kalau kamu naik teksi sapu dari airpot dan sampai ke destinasi dengan melanggar 12 lampu merah dengan selamba.jangan risau kamu tetap selamat .Cume kamu akan terkentut 3,4 kali
seperti en .idzat idris.disarnkan anda tidak makan telur ketika di korea.

seperti jepun ,korea juga tidak menggunakan bahse inggeris .Jadi kepada perempuan berambut perang dengan pelat amareka celup mereka,jagan harap kamu dapat hidup aman di korea.Cakaplah inggeris dengan pelat melbourne kamu tadi sampai tergeliat lidah ,kamu takkan dapat beli nasik tanpa daging babi di dalamnye .(itupon kalau kamu tak makan babi la kan ).Tengok sahaje en.padori , lengkap bertopi jason miraz.Oleh sebab tak tahu berbahasa korea, beliau tetap tidak dapat menawar harge bagpack kepada harge lebih murah (keluar topik).
eh panjang lah entry , aku sambung lain kali lah , ais kerim haagen daz nampak lebih menarik dari papan kekunci.
dilaporkan alatan gyro swing mempunyai berat beban telebih selepas dinaiki en.melvin

9 comments:

Liyana Safra Zaabar said...

heh,bestnye shopping dan makan di korea kan? nanti nak paw kerongsang dari niku,adeke die tk bgtau aku die kirim kt ko..haih~bestnyer shopping kt korea weh!!!!

::shylicious:: said...

nak mangkuk tingkat satu!!!!hehe

Kenangan Lalu said...

X sangke org korea bughok perangai walopon tidak seburuk rambut mangkuk~

~thirasaufee~ said...

aku dengar ade org mintak no tepon dak korea sebb sesat, ke tetinggal ngan grup tah.. hhahaha.. sape tuh neng??

tictactoe said...

alaaa terramec mmg kaki gosip laa...
GOMENNNN !!! itu hanye perbualan ym yg biase saje...errr...

nway,btul laa..kimoi kan kalau ORANG berbau kimchi.melekat sampai nihon siot bau dier..N aku mmg x pueh ati tol makcik2 tu tolak org cm nak blasah...Ntah2 makcik same yg tolak aku dulu...

leenmafia said...

apsal kaitkan BigBang dgn laki korea bdn sasa ,xsasa pon diorg just srg ja yg terlebih bina otot ak rs ha3..

incik neng said...

yana- kan kan best kan , tau dah saje je nak kasik kamu orang dengki whaha

shy - pegi melake la weii, jalan stret je kat simpang depan tuh belok kiri sampai kat kedai baba nyonya

nyamuk - tapi takpe dieorang tak facist la sekurang-kurangnye whahha a

thirah - ntah sape thah memalukan warga japan je , dolce n gabanna betullah die tu

paa - kan kan ..kimchi itu tidak menarik perhatian langsung bagi kau
makcik tidak semestinya baik

pja- wahh bekap besar org korea pulau kyushu sudah mai...no komen whahaha
kamu joget tidak bekelip ?

eliza said...

teringin mo pgi korea...tapi tak sangguplah kena ludah..aih cancel la.

Cikuniz said...

best ke ludah meludah ni...

haha x sangka lak bigbang tu suke meludah!!muahaha..dah la bau kimuchi!!